Promjena prednjeg krila za F1 sezonu 2019 će koštati Red Bull oko 15 milijuna eura. Iako se radi o jednostavnijem krilu bez dodatnih elemenata na gornjoj površini, Dr Helmut Marko navodi kako su već dohvatili performanse krila sa sredine sezone 2018.
Formula 1 od 2019 započinje s postepenim tehničkim promjenama koja bi omogućila lakše praćenje bolida ispred, što bi u konačnici trebalo poboljšati utrkivanje.
Red Bull je momčad poznata po izradi vrhunskih i aerodinamično najefikasnijih bolida zadnjih deset godina. Oni su bili najžešći protivnici uvođenja novih pravila, a kao glavni argument su uz trošak naveli i nedostatak podataka kojim bi potvrdili da će jednostavnija prednja i bočna krila doprinijeti poboljšanju utrkivanja.
Marko govori da je novi prednji spojler unatoč smanjenim performansama, već na razini spojlera sa sredine prošle sezone, ali i da su sada 15 milijuna eura siromašniji.
“Imamo gotovo identične aerodinamične podatke kao prošlog ljeta. Dok dođemo do Melbournea, vjerojatno ćemo se još poboljšati”, govori Marko.
Mercedes, Ferrari i Red Bull su se složili kako nove regulacije ne bi smjeli donositi isključivo tehničari. “Dočim se upletu tehničari, cijene rastu i sve postaje komplicirano. Stvari moraju biti točno specificirane”, objašnjava Marko.
Red Bullov savjetnik priznaje kako su nove tehničke promjene donesene na inicijativu Mercedesa, dominantnog osvajača oba naslova proteklih pet sezona. Unatoč sportskoj frustraciji na stazi, iz Red Bull smatraju kako su im politički odnosi jači nego prije.
Marko navodi kako imaju dobar odnos s Mercedesom, a da ih je smrt Ferrarijeva predsjednika Sergija Marchionnea zbližila sa Scuderijom. Tako bi ‘savezništvo’ najjačih F1 timova trebao biti jako bitno oko rješavanja glavnih sportskih problema i donošenja promjena koje bi utrkivanje učinilo što zanimljivijim.