Jedan od glavnih dobavljača kočionih sistema Brembo, otkrio je fascinante insajderske informacije o načinu kočenja Ayrtona Senna, Michaela Schumachera, Fernanda Alonsa i Lewisa Hamiltona.
Brembo je za 40. godišnjicu u motorsportu odlučio predstaviti javnosti pozadinske podatke između superzvijezda Formule 1 i načina na koji su se nosili s kočnicama.
Fascinantne podatke su predstavili svojim riječima Brembovi inženjeri, a ovako izgledaju njihove analize:
Ayrton Senna
Do danas, Brembovi inženjeri ne znaju koji se vozač koristio visokim hidrauličkim omjerom poput Ayrtona Senne. On je doista bio senzacionalan prvak i vjerojatno među prvim vozačima koji su u suštini razumijeli važnost tehnološkog napretka kočnica.
Brazilac je obožavao koristiti male glavne cilindre za što bolje performanse i učinkovitost. Valja nadodati kako je bio među rijetkima, ako ne i jedini, koji je osobno testirao tehnološke napretke čitavog sistema, od kalipera (kliješta) s četiri cilindra, do aluminijskih legura za što veću krutost (i snagu) kočionog sustava.
Michael Schumacher
Legendarni Nijemac je bio mentalno najorganiziraniji trkaći vozač s kojima su Brembovi tehničari radili dugi niz godina. Determiniran i konzistentan u redanju krugova, zahtijevao je da kočnice prate njegovu razinu performansi.
Schumi se odlučio za kratki i vrlo responzivan hod pedale kočnice. Iako nije bio kršne građe, uspijevao je pritiskati značajnom silom pedalu. Jedna od Michaelovih najvećih kvaliteta je njegova konstantna potraga za savršenstvom. Želio je da kočnice traju kontinuirano, bez naznake opadanja u performansama tokom utrke.
Fernando Alonso
Poput ostalih prvaka, Fernando je bio cjepidlačan u potrazi za idealnim osjećajem koji mu je pružao kočioni sistem. Njegova eksplozivnost i agresivan stil su predmnijevali korištenje maksimum sile s impresivnim vremenom odaziva.
Iako je koristio svu fizičku snagu, njegova je tehnika kočenja izuzetno čista. Desezao bi granicu bez da je prekorači. Inženjeri su stvorili utisak da Fernando kao da stvara vrstu prirodnog ABS-a. U potpunosti je iskorištavao prianjanje guma za što veću brzinu pri skretanju, bez da ih blokira.
Lewis Hamilton
Novopečeni četverostruki prvak Hamilton uživa specifičan odnos s bolidom. Njegov je fokus na prednjoj osovini, a s obzirom na agresivan stil, to znači da učestalo blokira prednje kotače.
Lewis je veoma reaktivan kad počne kočiti tj. često pređe granicu gripa koje mu pružaju gume. Tek nakon vršenja posljednjeg i najjačeg pritiska na pedalu, počinje kontrolirati akciju kočionog sistema.
Lewis želi savršenu kontrolu pri ulasku u zavoj tako što često pusti gas dok skreće. Prvi dio njegova kočenja završava pri samom skretanju, čime povećava vjerojatnost blokiranja unutrašnjeg prednjeg kotača.
Jedina granica koju Hamilton poznaje je prema riječima inženjera maksimalna temperatura kočnica. Bez obzira na takav ekstrem, to je njegov način vožnje koji je iznad poimanja i fizičkih limita smrtnika. Krajnji rezultat je doista spektakularan i rezultatski produktivan trkaći stil zbog čega je u nastavku kampanje lova na svjetska prvenstva.
Bez obzira na razlike među navedenim pojedincima svi su stilovi kočenja podjednako fascinantni. Bez obzira na različitost, oni unikatnim osjećajem izvlače maksimum iz paketa i rade vremena po krugu s kojim su korak ispred “ostalih” vozača.