Strateški fijasko Ferrarija i Mercedesa na VN Kine

ricciardo

Ferrari i Mercedes su ovog vikenda pokazali aljkavost i tromost kad je došao red na donošenje brze strateške odluke. U međusobnoj borbi su zaboravili da postoje i drugi željni pobjede i utrkivanja, a to je ovog vikenda bio Red Bull.

Ključni trenutak VN Kine se dogodio u 30. krugu prilikom sudara Red Bullovog juniorskog dvojca Gasly-Hartley u zavoju 14. Krhotine Toro Rossa su ostale na putanji i aktiviran je sigurnosni automobil kako bi suci počistili stazu.

Vodeći Mercedes i Ferrari Bottasa i Vettela je već propustio ulazak u boks, dok se iza njih Red Bullov dvojac odlučio za promjenu guma. U grupi potencijalnih pobjednika su se također nalazili Hamilton i Raikkonen na srednjim gumama, ali su propustili danu im priliku, iako su imali prostora za povratak na svoje pozicije.

Seb Vettel je poslije utrke kazao da su on i Bottas u nezgodan trenutak dobili vrijednu informaciju. Nijemac upire preste u direktivu utrke što je poslala auto na stazu taman kad su prošli ulazak za boks. Navodno je to moglo biti učinjeno i tridesetak sekundi ranije.

Šteta za obojicu, ali ipak su sami nastavili krstariti stazom dok su veći komadi krila stajali nasred putanje zavoja 14 tokom faze virtualnog sigurnosnog automobila. Obojica su odabrali kartu sigurnosti i ostanak u komfornoj zoni što ih je naposljetku koštalo, neke više, neke manje.

Zašto Lewis Hamilton i Kimi Raikkonen nisu skrenuli u boks?

verstappen raikkonen

Manje nas čudi ostanak vodećeg dvojca na stazi, a puno više onog od iza, koji nije imao “puno za izgubiti”.

Nadamo se da posrijedi nije bio strah od posjete boksu jer smo u prve dvije utrke vidjeli nekoliko incidenata prilikom promjene guma. Ozljeda Ferrarijevog mehaničara u zadnjoj utrci je još uvijek svježa rana za momčad iz Maranella.

Iako su oba Red Bulla munjevito skrenuli u boks po nove meke gume, Lewis Hamilton i Kimi Raikkonen su poput svojih momčadskih kolega radije ostali na nekoliko krugova starijoj i preko sekundu sporijoj srednjoj smjesi gume.

Bilo je jasno da su pogriješili s izborom strategije već po izlasku sigurnosnog automobila. Red Bull ih je imao u šaci, napao i prestigao kao da se radi o momčadima iz sredine poretka, a ne vodećim snagama sporta.

Da Max Verstappen nije napravio incident, vjerojatno bi gledali dvostruko slavlje Red Bulla, a sve zbog jedne hrabre i pametne strateške odluke! Greške momčadi s najjačim budžetom i strateškim timom od desetak ljudi je propustilo priliku koju su mnogi pratitelji uočili.

Jasno je bilo brojnim gledateljima kako su ili zaspali, ili jednostavno nisu donijeli dobru odluku. Također valja napomenuti kako je izostala i inicijativa iz kokpita jer su u povijesti mnogi vozački asevi znali sami donijeti kritičnu odluku i javiti je boksu. Stoga odgovornost za propuštenu priliku leži na obje strane.

S dobrom strateškom odlukom u dani trenutak se najlakše može preokrenuti razvoj situacije i od nebitnog faktora postati herojem utrke, kao što je Daniel Ricciardo ovog vikenda uspio s petog mjesta.

U međuvremenu će Hamiltona, ali i Raikkonena neko vrijeme moriti ovo pitanje koje se i mi pitamo: Zašto niste skrenuli u boks?