Iako se na novim bolidima ponajviše ističu peraje i T-krilca na stražnjem dijelu, velika se borba vodi ispod radara, točnije oko donjeg dijela bolida i podnice.
Zbog iznimnog značaja generiranja sile pritiska (downforce) i balansa bolida, momčadi ulažu velike napore kako bi maksimalno iskoristili protok zraka.
Jedna od ključnih stvari koje smo primjetili već na testiranjima su sofisticirani prorezi i rupe na bočnim stranama poda bolida. Njihova uloga je kontrola protoka zraka oko guma, točnije da se protok zraka usmjeri ispod bolida pomoću rotirajućih kotača.
Zasad su dva pristupa koja koriste momčadi. Prvi je unaprijeđeno izdanje već viđenog prije promjene pravila kakav ima Haas, a drugi je sasvim novi pristup izrade i dizajna bolida kakav ima Toro Rosso.
Prvi pristup karakteriziraju utori na rubu poda koji “guraju” zrak prema unutrašnjosti. Oni na Haasu mijenjaju smjer protoka zraka dok se kreće po površini podnog dijela prije nego što počme cirkulirati ispod gornjeg i donjeg dijela.
Drugo rješenje kakvo ima Toro Rosso su potpuno zatvoreni rubovi poda bez proreza. Momčad iz Faenze je poznata kao inovativni izazivač velikim igračima. Dizajneri Toro Rossa su u potpunosti iskoristili nova pravila širine podnice koja dopuštaju dodatnih 100mm s obe strane bolida. Potvrda da su na dobrom tragu je Mercedes koji je usvojio sličan koncept.
Nova i fleksibilnija pravila su omogućila momčadima više slobode u interpretaciji tehničkog pravilnika. Jedna od primarnih točaka razvoja je područje iza prednjeg kotača tj. oblici krilaca koja im najviše odgovaraju.
Neke su momčadi već profitirale iz pravovremenog razvoja ovog veoma bitnog dijela koje je do ove sezone bilo ograničeno. Iskorištavaju zakrivljenu površinu na početku kao razdjelnik. Proširenje koriste kao pripremu za usmjeravanje strujanja zraka prema sljedećoj površini, ali i ispod bolida.
Vanjski rub podnice je oblikovan tako da stvara snažan vrtlog koji dijeli zračnu struju ispod bolida od turbulencije s vanjske strane bolid. U konačnici se pospješuje rad jednog od ključnih dijelova bolida – difuzora.
Svjedočimo rapidnom razvoju dijelova na bolidima te ne sumnjamo da nećemo do kraja sezone vidjeti sasvim drugačija rješenja od aktualnih. Utrka se osim na stazi vodi u tvornicama.