Na VN Austrije smo službeno doživjeli početak nove F1 sage jer su se Charles Leclerc i Max Verstappen po prvi put borili za pobjedu. Jurilo se na nož, frcale su iskre, bilo je udaraca kotač o kotač, poražena strana se žalila kod sudaca, ali bez učinka.
I dok stari lavovi Lewis Hamilton i Sebastian Vettel nisu osvojili ni postolje na VN Austrije, Leclerc i Verstappen su vodili žestok obračun za vrh do same završnice utrke. Bila je to sjajna predstava mladih lavova jer su odradili vrhunski posao tokom vikenda.
Charles je briljirao u kvalifikacijama, pokazavši Ferrarijevu brzinu i svoj talent na izazovnom Red Bull Ringu, dok je Max imao odličan kvalifikacijski nastup, ali i katastrofalan start. Nitko nije mogao vjerovati da će nakon aktivacije anti-stall sistema i pada u poretku do prvog zavoja, prirediti povratak o kojem će se još neko vrijeme pričati.
Ni članovi Red Bullove momčadi nisu vjerovali u pobjedu dok im vozač nije prestigao Bottasa i započeo finalni juriš. Inspirirani Max je na korištenim tvrdim gumama radio slična vremena kruga kao Vettel na friškom mekom setu. Dočim se približio Leclercu na domet DRS-a, znali smo da je pitanje vremena za konačni napad i egzekuciju.
Max slovi za najborbenijeg i najagresivnijeg vozača koji nije pokazivao respekta ni kao mlađi natjecatelj protiv višestrukih prvaka Vettela i Hamiltona te prvaka Rosberga i Raikkonena. Borio se s njima u inferiornijem paketu i nerijetko im dijelio pokoje vozačke lekcije. Pa gdje ne bi onda izvadio asa iz rukava za pobjedu na Red Bullovom domaćem terenu starog rivala iz kartingaških dana, Charlesa Leclerca?
Jasno nam je kako mladi lavovi ne njeguju dobar odnos i da postoje nekakve povijesne trzavice među njima. Charles je bez problema nakon kvalifikacija zagrlio drugoplasiranog Hamiltona, dok mu je lijeva ruka ‘ostala u džepu’ da se ne opeče o usijanog Maxa.
Obožavatelji Formule 1 se imaju pravo radovati i cijeniti ove trenutke jer smo dugo vremena iščekivali na izvanredni okršaj vrhunskih talenata. Dvojac Leclerc/Verstappen će nas itekako podsjetiti na povijesne obračune za vrh kakve su nekoć vodili Lauda i Hunt, Prost i Senna te Schumacher i Hakkinen u narednim godinama.
Moramo priznati da su nam ovakvi trenuci nedostajali dok je trajala era Hamilton-Vettel jer su uvijek postojale jasne razlike u kvaliteti paketa, a s vremenom je u njihovoj vještini i mentalnoj spremi, vaga otišla na stranu Britanca.
Najbolji su vozači poznati po tome da iz paketa izvlače više od očekivanja. Max je to već pokazao u nekoliko F1 sezona, dok je Charles priredio slično već u debitantskoj godini za Alfu Romeo. Ipak, dok je Max potvrdio kvalitetu i čitava momčad stoji iza njega, Charles se ponovno mora dokazivati u novoj sredini.
Monegažaninu nije bilo lako jer je čitava momčad na uvodu sezone stajala iza Sebastiana Vettela u kojeg investiraju preko 40 milijuna eura godišnje. Već je u prvoj utrci usporen iz boksa, u drugoj mu je slomljeno srce zbog kvara na MGU-H jedinici u završnici utrke, dok je u Kini ponovno bitnu ulogu odigrala momčadska naredba.
U Scuderiji su mu tek nakon jasne dominacije Mercedesa po povratku u Europu odriješili ruke jer i iz vrhuške znaju da im je ova sezona otpisana što se tiče borbe za naslov prvaka. I to je ono što je Charlesu trebalo, opuštenija atmosfera i prilika da se bori za pobjedu, bez pritiska i uloge vodonoše.
Možemo biti sretni i ponosni što napokon imamo jasniju sliku nadolazećeg perioda kojeg će obilježiti mlade zvijezde. Njima će se jednog dana vjerojatno pridružiti i briljantni Lando Norris, a vjerojatno i George Russell dočim ugrabi bolju priliku od Williamsa. Ni Alex Albon nije za baciti, a u naletu je i Mick Schumacher sa sve boljom formom u F2.
Možemo slobodno nazdraviti njima u čast i sa zadovoljstvom razmisliti o godinama i sportskim događanja pred nama…