Petak 25.08.2017. VN BELGIJE: Trening
10:00 – 11:30 Prvi Trening
14:00 – 15:30 Drugi TreningSubota 26.08.2017. VN BELGIJE: Kvalifikacije
11:00 – 12:00 Treći Trening
14:00 – 15:00 KvalifikacijeNedjelja 27.08.2017. VN BELGIJE: Utrka
14:00 – 16:00 Grand Prix
Dužina kruga: 7.004 km
Broj krugova: 44
Rekord kruga: 1:44.503 J. Trulli (2009)
Maksimalna brzina: 345 km/h
DRS zone: 2
Pun gas: 70%
Najduža ravnica: 2015 m
Razina downforcea: Srednja
Spa-Francorschamp je spiritualno mjesto za obožavatelje Formule 1. Staza je smještena u belgijskim Ardenima i najduža je u kalendaru. Mnogi smatraju kako se radi o najboljoj trkaćoj stazi na svijetu.
Njeni legendarni brzi zavoji su poprište brojnih povijesnih događanja, od onih tragičnih do najspektakularnije akcije. Dramatično velike visinske razlike i nepredvidljivo vrijeme su pravi izazov za vozače i inženjere koji postavljaju bolide.
Kultni Eau Rouge je dovoljan razlog zašto obožavatelji i entuzijasti iz cijelog svijeta rado dolaze na belgijsku utrku. Obožavaju je i vozači jer im dopušta da pokažu svu raskoš talenta i testiraju vlastite mogućnosti.
Pripada jednim od najbržih staza u kalendaru, a utrke redovito bivaju vrhunac sezone. Dopušta pretjecanja u svakom sektoru i nikoga ne ostavlja ravnodušnima.
Prvi sektor
Startno-ciljna ravnina je jedna od kraćih u kalendari. Malo tko dosegne preko 300 km/h prije kočenja za zavoj 1. Kočenje počinje stotinjak metara prije i usporava se u 2. brzinu i 90 km/h. Za kvalitetan prolazak je bitno održati momentum i izlaznu brzinu jer potom slijedi duga i brza nizbrdica prema legendarnom Eau Rougeu.
Vozači ga danas prolaze punim gasom u kvalifikacijama, a neki ga nazivaju i dijelom ravnice. U njega se ulazi u 8. brzini s 315 km/h i moderni im bolidi dopuštaju maksimalno pouzdanje u mehanički i aerodinamički grip. Nakon dramatičnog uspona gdje sile dosežu i preko 5G slijedi DRS ravnica koja je najčešće poprište pretjecanja. Na njoj se hvata preko 330 km/h prije kočenja.
Drugi sektor
Započinje sekcijom zavoja 5-6-7 (Les Combes) koji se prolaze u 4. brzini. U njima je vrlo bitna preciznost, održavanje momentuma i iskorištavanje rubnih dijelova staze. Potom slijedi izazovni zavoj 8 (Rivage) koji se prolazi u 3. brzini sa 110 km/h. Vozači moraju pripaziti na kočenju i prije dodavanja gasa u apexu jer je na nizbrdici, a i odmah na izlasku se moraju pozicionirati za lijevi zavoj 9 (4. brzina, 170 km/h).
Sljedeći zavoj je vrlo brzi Pouhon i ujedno jedan od najupečatljivijih zavoja u legendarnom trkališti. U dvostruki dugi lijevi zavoj se ulazi u 7. brzini s 270 km/h i vozači se bore s preko 4G silom kroz njega. Sljedeća je atraktivna šikana zavoja 12 i 13 koja se prolazi u 5. brzini s preko 170 km/h. U njoj je kao i u Les Combesu ključ preciznost, iskorištavanje rubnih dijelova staze i održavanje brzine. Posljednji zavoj drugog sektora je 14 (4. brzina, 145 km/h) i već nakon njega vozači znaju jesu li na putu dobrog kruga ili ne.
Treći sektor
Zavoj 15 se prolazi punim gasom (7. brzina, 265 km/h) i koristi se cijela staza za što ravniju liniju i brži izlazak na dugi ravni dio koji je pod blagim usponom. U njemu bolidi ponovno zažive i vidimo akciju nakon tehničkog središnjeg dijela. Blagi lijevi zavoj 16 (8. brzina, 320 km/h) je uvod u legendarni Blanchimont (8. brzina, 320 km/h). U njemu se vozači u potpunosti predaju aerodinamičnom potisku i koriste što ravniju liniju za prijenos momentuma na posljednje mjesto za pretjecanju u krugu.
Nova šikana zavoja 18 i 19 (2. brzina, 80 km/h) je zamijenila nekadašnju “Bus stanicu” i vrlo se dobro uklopila. Dosad smo vidjeli popriličan broj pretjecanja u njoj i pruža odličnu pripremu za nastavak napada u idućem krugu.