Ferrari je jučer najavio nastavak suradnje s Kimijem Raikkonenom u idućoj sezoni. Dogovor je bio dosta očekivan jer se već u Monaku dalo naslutiti kako je Kimi potreban Ferrariju.
Iako se mnogi slažu kako je Raikkonenovo najbolje vrijeme iza njega, mora se priznati da je još kalibar svjetske klase vozača. Pokazao je to vrsnom obranom pozicije od Hamiltona u prvom krugu VN Rusije, odličnim vikendom u Monaku te jako dobrom izdanju u Silverstonu i na Hungaroringu.
Raikkonenu se zamjera nedostatak konzistentnosti jer ga ponekad vidimo u formi iz najboljih dana, a već sljedećeg vikenda može biti neprepoznatljiv.
Postavlja se pitanje rizičnosti Ferrarijeva poteza i da li im je Kimi sigurna opcija?
Što se tiče unutarmomčadske harmonije, ona je u potpunosti očuvana. Vettel je želio, a možda i zahtijevao Kimija kao momčadskog kolegu.
Gledajući bodovni saldo na kraju sezone, on je vjerojatno u drugom planu. Da bi danas vozač ostvario puni bodovni potencijal, on mora pobijeđivati. Timski gledano, to nije u fokusu drugog vozača, nego osiguravanje primavioline momčadi i osvajanje pozicije ispred izravnih konkurenata.
Rizik kakav bi novi vozač poput Pereza, Sainza, Bottasa, Hulkenberga ili novaka Leclerca donio u momčad je puno veći. Kimi za razliku od njih poznaje inženjere, mehaničare i razvoj Ferrarijevog bolida pa je stoga i manji rizik od neočekivanog ishoda.
Seb Vettel je pod povećalom Mercedesa i već se šuškalo da će tamo nastaviti karijeru po isteku ugovora s Ferrarijem. Dovoljan je bio praktički jedan krivi potez Ferrarija da ga učini nezadovoljnim i udalje od sebe.
Formula 1 je ponajprije timski sport, a Vettel i Raikkonen skupa jako dobro funkcioniraju. Vettel dobija potrebit elan jer je pažnja posvećena njemu, a Kimi izvršava svoju timsku zadaću. Između njih postoji veliko poštovanje i vrlo dobro se slažu na osobnoj razini. Sve što trebaju učiniti je nastavak dobrog posla i da Kimi ne popusti pod Mercedesima i Red Bullovima u ponekim utrkama.
Ferrari je poznat kao momčad koja dovodi isključivo formirane vozače pa je akvizicija juniora Leclerca i Giovinazzija ravna sf-romanu. Iako su obojica iznimno uspješni i talentirani, njima treba najmanje jedna ili dvije sezone iskustva u nekoj niže rangiranoj F1 momčadi. Zapaženi nastupi i rezultati su im imperativ.
S druge strane, Kimi u rujnu ulazi u 38. godinu života i pravi je veteran sporta. Iako mladost donosi bržu reakciju i agresivnost, iskusni vozači više znaju o vozačkom i tehničkom aspektu sporta koji donosi podjednako vremena.
Dokazao je to veliki Michael Schumacher 2012. godine u Monaku kad je s 43 godine uspio osvojiti Pole poziciju ispred mlađeg kolege Nice Rosberga kojem je Monako dom, ali i najdraža staza.
Zadržavanjem Raikkonena, Ferrari i primaviolina Vettel su dobili sigurnost. Inženjeri i mehaničari ustaljeni ritam razvoja i suradnje, a vodstvo momčadi čovjeka koji im neće predstavljati smetnju u poslovanju.
Momčad iz Maranella će osjetiti benefite već u narednim utrkama sezone jer je održavanje momentuma na stazi podjednako bitno i van nje u svijetu Formule 1.