Zašto je prvenstvo daleko od gotovog?

start vn belgija

U utrci za naslov svjetskog prvaka između Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela je ostalo još pet utrka do kraja. Sa 125 bodova u igri, Hamiltonova prednost od 34 izgleda van Vettelova dohvata.

Iako je božica Fortuna okrenula leđa Sebastianu Vettelu i Scuderiji u najgorem trenutku i na najgorem mjestu, prvo u Singapuru, a sad i u Maleziji, moramo obrazložiti zašto još ništa nije gotovo.

Hamilton će odustati?

Hamilton u zadnjih 10 sezona koliko se natječe u Formuli 1 nikad nije završio godinu bez odustajanja. Ove je godine na putu da prekine lošu tradiciju, ali s pet utrka do kraja, šansa još itekako visi u zraku.

Mercedesova je pouzdanost neupitna i krasi ih od početka hibridne ere pred konkurentima. Međutim, svi koji imaju iskustva itekako dobro znaju da se šanse nikad ne valja shvatiti zdravo za gotovo, a to vrlo dobro znaju oni koji su ih imali, a na kraju propustili, poput Ferrarija.

Tehnički kvar u Formuli 1 se uvijek može dogoditi i vozači tu ne mogu puno utjecati. Stoga im se kao tamna primisao uvijek negdje vrzma po glavi, makar vodili utrku u posljednjem krugu.

Toto Wolff je već u petoj utrci sezone u Španjolskoj konstatirao kako su pogonske jedinice zbog intenziteta borbe za vodstvo na samoj granici izdržljivosti.

Možda se baš nakon Ferrarijeve ogromne nesreće i propusta na dvije staze na kojima su bili najbrži, sreća poigra i okrene protiv Mercedesa na stazama koje će im odgovarati, poput Meksika ili Abu Dhabija.

Poslužit ćemo se varijacijom Murphyevog zakona vjerojatnosti koja se ostvarila Ferrariju, ali se isto tako može vratiti poput bumeranga Mercedesu: “Ako serija događaja može poći naopako, poći će najgorim mogućim redoslijedom”.

mercedes

Mercedesova je forma u padu

Mercedes je po završetku ljetne stanke na repertoaru imao dvije staze koje su im odgovarale aerodinamičkim karakteristikama bolida i snažnoj pogonskoj jedinici.

Dugi pravci i brzi protočni zavoji su kao krojeni za ovogodišnji bolid W08. Pokazali su to ponajprije dominacijom u Silverstonu i potvrdom u Spa-Francorschampsu.

Omjer snage se masivno promijenio dolaskom na gradsku stazu Marina Bay u Singapuru. Bio je to neprepoznatljivi Mercedes koji je pukom srećom otišao raširenih ruku jer se na startu eliminirao vodeći trojac.

Jedan od problema Mercedesa je što već u početku sezone ulaze s izuzetno kompleksnim bolidom i svaka nova promjena i poboljšanje može utjecati na ostatak aerodinamičkog paketa. Vidjeli smo to i ovog vikenda jer je Valtteri Bottas koristio nova redizajnirana bočna krilca zbog kojih je imao rezultatski debakl u kvalifikacijama (sedam desetinki sporiji od kolege). Auto je prema njegovim riječima bio jako težak za voziti i nikako nije mogao dovesti gume u optimalnu radnu temperaturu.

Za razliku od njih, konkurenti startaju s manje kompleksnim i detaljima oskudnijim bolidima, ali se tokom sezone lakše i kvalitetnije poboljšavaju. Tu naročito mislimo na momčad Red Bull koja se nakon odlične izvedbe u posljednje tri utrke priključio u borbi za sami vrh i vrlo lako bi mogli imati ključnu ulogu u ishodu prvenstva.

Image may contain: car and outdoor

Uvijek je bolje biti lovac nego lovina

Lewis Hamilton se unatoč ugodnom bodovnom vodstvu nalazi u situaciji koji mu ne garantira da već nakon iduće utrke neće biti na krivoj nozi.

Na papiru su 34 boda pozamašna svota, ali na stazi samo jedno odustajanje i pobjeda rivala može smanjiti ugodnu prednost na gotovo nikakvu u trenu.

Ferrarijeva je forma u Maleziji svakako podignula obrve u Mercedesu čije vodstvo neće mirno spavati jer osim što su Ferrariji brzinom na visini zadatka, Red Bull se prometnuo u realnu prijetnju.

Ako Ferrari nastavi jaku formu u Suzuki i osvoje prvo i drugo mjesto, Hamilton će trećim mjestom u najboljem slučaju osvojiti 10 bodova manje od konkurenta Vettela, što znači svođenje prednosti na samo 24 boda.

Na američkoj su turneji šanse podjednake. Valjalo bi napomenuti kako bi konfiguracijom staza u Teksasu trebala blago odgovarati Ferrariju, dok će Mercedes biti u nešto boljoj situaciji u Meksiku. Na obje bi staze u slučaju suhog vremena trebali biti ispred Red Bulla, iako ni njih ne bi trebalo otpisati. Već smo vidjeli da mogu iznenaditi jer ako su mogli u Monzi, onda mogu bilo gdje.

Pretposljednja se utrka vozi u uvijek dramatičnom i akcijom ispunjenom Interlagosu u Brazilu. Tu bi Ferrari trebao imati prednost pred Mercedesom, a i Red Bull će svakako tražiti svoju priliku jer im 80% staze izuzetno odgovara.

Posljednja je utrka sama po sebi rulet. Vozi se u noćnom Abu Dhabiju i prava je poslastica za finiš sezone. Već smo vidjeli kako se tamo gube ili dobivaju prvenstva, a takav ćemo scenarij najvjerojatnije gledati i ove godine.

1 KOMENTAR

Comments are closed.