Dugo se vremena špekuliralo o budućnosti veterana Kimija Raikkonena i supertalentiranog F1 debitanta Charlesa Leclerca. Danas je nakon brojnih nagađanja i držanja navijača u neizvjesnosti napokon službeno objavljeno – Raikkonen napušta Ferrari i odlazi u Sauber, a Leclerc dolazi na mjesto koje zaslužuje vozač njegova kalibra.
Raikkonen uskoro navršava 39 godina i najbolje su vozačke godine iza njega. Ispunjava ulogu drugog vozača od povratka u Ferrari 2014. godine s ponekim bljeskovima. Generalna mu je forma do ove sezone bila daleko od one po kakvoj ga pamtimo iz ‘zlatnih dana’. Na njegovo će mjesto doći izvanredni Leclerc koji je u prvoj sezoni oduševio sve pratitelje sporta.
Na mladima svijet ostaje
Talent i izvedbe kakve pokazuje Charles Leclerc se viđa jednom-dvaput u deceniji i bila bi prava šteta kad bi pratitelji sporta morali čekati još jednu sezonu da zabljesne u potpunosti.
Max Verstappen je pokrenuo trend kojeg neki drže opasnim, a drugi izvanrednim i uzbudljivim kad je sa 17 godina ušao u svijet Formule 1, a iduće sezone osigurao mjesto u momčadi s vrha poretka. Da senzacija bude još veća, pobijedio je na debitantskoj VN Španjolske za Red Bull s navršenih 18 godina i 223 dana.
Dvostruka eliminacija Mercedesa mu je svakako išla u korist, ali oko sebe je imao Ferrarijev dvojac te iskusnog i cijenjenog Daniela Ricciarda. Uspio je smireno i bez greške držati stvari pod kontrolom i s ulaskom manje u boks od kolege sačuvati gume i spriječiti napade. Tog je dana postao rekorder i nanovo podignuo letvicu rekorda, kao što su to činili Fernando Alonso, Lewis Hamilton i Sebastian Vettel prije njega.
Novu senzaciju nismo dugo trebali čekati jer je Charles Leclerc već nakon treće F1 utrke dao do znanja o kakvom se talentu radi. Trebalo mu je malo vremena da se uhoda jer današnji mladi F1 vozači ulaze s puno manje iskustva od prethodnih generacija zbog ograničenih dana testiranja. U tri do pet dana danas moraju obaviti što su nekoć radili skoro čitav mjesec.
Leclerc je uz konstantan trening i rad tražio detalje koji donose prevagu. Trebao je mijenjati vozački stil jer su procedure, postavke i performanse F1 bolida sasvim drugačije od bilo kojeg jednosjeda. Izučio je vještine u svega nekoliko utrka, dok ga je četiri sezone iskusniji kolega Marcus Ericsson mogao samo promatrati u nevjerici.
Ferrarijeva triler odluka
Na Ferrariju je bila teška odluka jer prkose staroj tradiciji o dovođenju isključivo iskusnih i formiranih vozača, ali i gubitak Raikkonenova umijeća davanja odličnih povratnih informacija o bolidu. Također su s Fincem imali ustaljenu ravnotežu unutar tima koja bi dovođenjem mladog lava mogla biti narušena.
Akvizicija Leclerca je svakako hrabar potez Ferrarija, ali i dobar za sport. Staro pravilo kaže da najbolji vozači zaslužuju mjesto u najboljim bolidima. Imati talenta kao što je Charles Leclerc u momčadi iz donjeg dijela sredine poretka ne bi imalo smisla, naročito ne nakon što je Red Bull napravio s Maxom.
Kimijevi navijači ne bi trebali biti razočarani jer su naviknuli i na teže situacije. Kimijevi problemi s pouzdanosti Mercedesa od 2002. do 2006. godine, pa prijevremeni odlazak na kraju 2009. godine iz Ferrarija i korak do ispadanja na kraju 2014. su bile sasvim dovoljan materijal za čeličenje živaca.
Raikkonen će s još dvije sezone u sportu zasigurno priuštiti trenutke koje ćemo pamtiti. Vidjet ćemo koliko još vatre ima u Ledenom i što ga je privuklo na ovakav potez, dočim se primjerice Alonso odlučio za odlazak preko bare.
Sauber je nakon potpisa uske suradnje s Ferrarijem postao odličan poligon za nove vozače, a boljeg mentora od Kimija ne mogu poželjeti. Još ako uzmemo u obzir nagađanje kako se Raikkonen poslovno povezao sa Švicarcima, cijela priča ima smisla, a on živi najbolje trenutke koje trkaći vozač prije početka karijere može zamisliti.
Prisustvo ledenog Finca u sportu koji je prirastao srcu velikom broju pratitelja je win-win situacija za sve. Od njega i njegovih brojnih pratitelja, do momčadi Sauber i organizacije Formule 1 kojoj Kimi uvelike doprinosi.